30-12-2014 - Dolomiti: Pecol- Refugi Staulanza
22-01-2015 - Taga
31-12-2014

Tercer dia a les Dolomites amb unes temperatures de -8ºC. Avui sortim de l'hotel (1350 m) amb direcció cap al Rifugi Antonio Sonino (2132m). El refugi és tancat en aquesta temporada però tindrem unes vistes espectaculars de les muntanyes i del Llac Coldai que queda a darrera seu. El refugi el podem veure des del mateix poble de Pecol. En principi no hi ha gaire neu pel que tampoc farem servir avui les raquetes. Travessem tot el poble en direcció a les pistes de l'estació de Civetta i comencem una forta pujada a través del bosc fins arribar a una pista d'esquí. Allà ens tornem a desviar cap a un camí que ens portarà cap a la Busa del Toro, la serralada que ens queda a mà esquerra. La nit anterior ha bufat molt d'aire i tota la neu s'ha acumulat a la part inferior i ha deixat la part de dalt amb neu bastant dura. Així que anem enfonsant els peus a la neu segons anem pujant, però quan arribem a dalt comença a ser perillós trepitjar la neu dura amb les botes i amb aquella pendent.
Arribem a l'últim coll que ens falta per arribar al refugi, però el guia decideix girar cua, doncs som molta gent, el camí està molt dur i hi ha forta pendent. Des d'aquest punt tenim igualment vistes del magnífic i omnipresent Monte Pelmo. Decidim baixar al bar de pistes a escalfar-nos les mans i des d'on veim la Marmolada.

Refugi Sonino i el tram que no vam poder fer

Panoràmica amb el Monte Pelmo

Tram que ens faltava per arribar al refugi